دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 16:48

مدیر حوزه‌های علمیه: گزینش در حوزه با حساسیت و حساب شده انجام شود

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های امر گزینش و مصاحبه گفت: در مقام مصاحبه نباید بسیار ساده لوحانه و نه بسیار سخت‌گیرانه برخورد کرد، بلکه باید سؤالات گزینشی با برنامه‌ریزی دقیق و روانشناسی حساب‌شده همراه باشد.
کد خبر : 85258

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از حوزه‌نیوز، حسینی بوشهری امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید مصاحبه و مشاوره حوزه علمیه استان قم و مدارس تابعه، به بیان مهمترین نگرانی و دغدغه حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بزرگان این است که چه افرادی را در حوزه بپذیریم تا در آینده خروجی‌های حوزه خوب باشد.


مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: توصیه موکد بزرگان همواره این بود که می‌گویند مواظب ورودی حوزه باید بود و گزینش حوزه را باید درست برنامه‌ریزی و طراحی کرد که هر کسی وارد حوزه نشود.


وی ادامه داد: اگر چه کسانی که در سن پائین وارد حوزه می‌شوند، آسیب کمتری در بین آنها وجود دارد؛ ولی فضای مجازی کار را بسیار سخت و پیچیده کرده تا جایی که حتی نوجوانان نیز گرفتار این فضا هستند.


امام جمعه قم بیان کرد: این قدر فضا حساس و آلوده است که همه سنین را گرفتار و مشغول خود کرده است، بهر حال باید طوری گزینش ورود به حوزه، صورت گیرد که جای هیچ گونه نگرانی برای آینده حوزه نباشد. بایدگزینش گران به مسئله گزینش حساس باشند و با برنامه حرکت کنند.


حسینی بوشهری در ادامه به مشخصه و ویژگی‌های امر گزینش و مصاحبه اشاره و خاطر نشان کرد: در مقام مصاحبه نباید بسیار ساده‌لوحانه و نه بسیار سخت‌گیرانه برخورد کرد، بلکه باید سؤالات گزینشی با برنامه‌ریزی دقیق و روانشناسی حساب شده همراه باشد.


وی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر معاونت آمار و بررسی در سلامت حوزه و حوزویان گفت: از هر چیزی که باعث شبهه شده است و موجب ایجاد بهانه در دست بهانه جویان علیه معاونت آمار و بررسی می‌شود، باید جلوگیری کرد.


امام جمعه قم ابراز کرد: گزینش گر باید به مصاحبه‌شونده احترام بگذارد، تا خاطره خوشی برای او باقی بماند و در همین راستا، طرح میثاق طلبگی طرح خوبی بود که در حوزه به اجرا در آمده است.


عضو خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: حوزه، عالم و فاضل متقی و مسئولیت شناس، زمان شناس و انقلابی می‌خواهد بخشی از این کار به عهده گزینش گران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته